Često postavljana pitanja

> Prilikom pokušaja preuzimanja certifikata na uređaj javlja se greška: "Izdavanje neuspješno. Greška u koraku: Generiranje zahtjeva"

Greška upućuje da na računalu nisu instalirane odgovarajuće verzije aplikacija. Ukoliko se prilikom preuzimanja/obnove javi greška kod učitavanja certifikata putem FINA CMS aplikacije: "Izdavanje neuspješno. Greška u koraku: Generiranje zahtjeva", potrebno je provjeriti programsku podršku instaliranu na računalu. Više o potrebnim aplikacijama molimo pogledajte na stranici certifikati ovdje.


> Prilikom pokušaja prijave u PBZCOM@NET javlja se poruka "Applet nije učitan"

Greška se javlja kada se ne dozvoli pokretanje PBZ SignErgy ili isti nije instaliran na računalu. Provjerite imate li na računalu instaliranu PBZ SignErgy aplikaciju verzije 3.18.008. (Start -> Postavke (Settings) -> Aplikacije (Apps)). Ukoliko nemate, molimo preuzmite aplikaciju i instalirajte ju slijedeći upute za instalaciju Uputa za instalaciju PBZ SignErgy aplikacije na računalo.


> Kod pokušaja prijave u PBZCOM@NET aplikaciju javlja se poruka: "The site is trying to open SignErgy 32bit Windows.".

Potrebno je odabrati opciju "Open" kako bi se dozvolilo pokretanje PBZ SignErgy aplikacije. Ukoliko ne želite da se kod nove prijave u PBZCOM@NET ponovno javlja ta poruka, tada stavite kvačicu pored "Always allow comnet.pbz.hr to open links of this type in the associated app" te nakon toga odaberite opciju "Open".


> Kod pokušaja prijave u PBZCOM@NET aplikaciju javlja se poruka: "comnet.pbz.hr says Molimo Vas da nam se javite na e-mail adresu com@pbz.hr.".

Poruka se javlja kada prođe previše vremena od trenutka kada se pojavio prozor za odobrenje pokretanja PBZ SignErgy aplikacije do trenutka kada je odabrana opcija "Open". Molimo napravite osvježavanje stranice "Refresh" (Ctrl+R) i u roku od 3-5 sekundi dozvolite pokretanje PBZ SignErgy aplikacije odabirom opcije "Open".


> Kod pokušaja prijave u PBZCOM@NET aplikaciju javlja se poruka: "Umetnite odgovarajuću pametnu karticu ili USB uređaj i pokušajte ponovno!"

Poruka se javlja kada u računalo nije spojen uređaj sa FINA poslovnim certfikatima (pametna kartica ili USB stick) ili/i kada na uređaju nema FINA poslovnih certifikata ili/i kada na računalu nije instalirana "SafeNet Authentication Client" aplikacija za USB stick, odnosno "ActivClient Agent" aplikacija za pametne kartice.

Molimo provjerite da li ste u računalo spojili uređaj s FINA poslovnim certifikatima (pametnu karticu ili USB stick). Ukoliko niste spojite ga, pričekajte oko 5-10 sekundi, odaberite opciju "Ok", odaberite ponovno opciju "Prijava", pričekajte da se pojavi prozor za unos PIN-a uređaja, unesite PIN, kako biste se prijavili u PBZCOM@NET aplikaciju.

Ukoliko je uređaj priključen u računalo a javlja se višlje spomenuta poruka, provjerite imate li na uređaju preuzete FINA poslovne certifikate.

Provjeru da li su na USB sticku certifikati možete napraviti tako da dolje desno pored sistemskog sata odaberete opciju "Show hidden icons", nad ikonom "SafeNet Authentication Client", kliknete na desnu tipku miša i odaberete opciju "Tools". Otvoriti će se prozor "SafeNet Authentication Client Tools", odaberite na njemu "kotačić" pa provjerite vidite li s lijeve strane u stablu redak "PBZ USB PKI key" ili "SafeNet eToken 5110 FIPS" te redak ispod "User certificates". Nakon klika na "+" ispred "User certificates" trebao bi se prikazati i par certifikata izdanih na Vaše ime.

Provjeru da li su na pametnoj kartici certifikati možete napraviti tako da dolje desno pored sistemskog sata odaberete opciju "Show hidden icons", nad ikonom "ActivClient Agent", kliknete na desnu tipku miša i odaberete opciju "Open". Otvoriti će se prozor "ActivClient", odaberite na njemu tab "View" -> "Explorer Bar" -> "Tree View" pa provjerite vidite li s lijeve strane u stablu redak "User certificates". Nakon klika na "+" ispred "User certificates" trebao bi se prikazati i par certifikata izdanih na Vaše ime.

Ukoliko se ne prikaže par certifikata tada na uređaju nemate FINA poslovne cerifikate te ih ili trebate preuzeti ili zatražiti izdavanje novih.

Ukoliko FINA poslovne certifikate imate izdane od strane neke druge institucije tada za USB stick neće pisati "PBZ USB PKI key" ili "SafeNet eToken 5110 FIPS" već nešto drugo.

Provjeru imate li na računalu instaliranu "SafeNet Authentication Client", aplikaciju za USB stick možete napraviti na sljedeći način Start -> Postavke (Settings) -> Aplikacije (Apps)). Ukoliko nemate, molimo preuzmite aplikaciju i instalirajte ju slijedeći upute za instalaciju Uputa za instalaciju PKI USB uređaja.


Provjeru imate li na računalu instaliranu "ActivClient Agent", aplikaciju za pametne kartice možete napraviti na sljedeći način Start -> Postavke (Settings) -> Aplikacije (Apps)). Ukoliko nemate, molimo preuzmite aplikaciju i instalirajte ju slijedeći upute za instalaciju Uputa za instalaciju PKI pametne kartice.



> Kod pokušaja prijave u PBZCOM@NET aplikaciju javlja poruku "Nepoznat korisnik."

Poruka se javlja kada se u PBZCOM@NET aplikaciju pokušava prijaviti korisnik bez datih ovlaštenja. Molimo obratite se na najbliži Sinergo Desk te zatražite prava.


> Pokušavam se prijaviti PBZ mToken aplikacijom u PBZCOM@NET, upišem "Serijski broj" i "Jednokratnu zaporku", odaberem "Prijava" ali se ništa ne dogodi.

Moguće je da ste pogriješili kod unosa podataka bilo u mTokenu ili kod unosa kod pokušaja prijave u PBZCOM@NET aplikaciju.

Molimo pokušajte ponovno te ukoliko prijava i dalje ne prolazi a sigurni ste da unosite ispravne podatke, obratite se na najbliži Sinergo Desk.


> Kako mogu promijeniti PIN?

Postupak promjene PINa ovisno o uređaju (kartica/ USB stick) opisan je u uputi:

Uputa za promjenu PIN-a PBZ PKI USB uređaja

Uputa za promjenu PIN-a PBZ PKI pametne kartice


> Pet puta smo ukucali pogrešan PIN te se PBZ USB uređaj / PBZ pametna kartica zaključala.

Ukoliko znate/imate pohranjen negdje kod otključavanja (unlock code), niz od 16 brojeva i slova koji ste dobili uz PIN na kraju postupka preuzimanja FINA poslovnih certifikata na uređaj, uređaj možete s njim otključati preko dostupnih uputa:

Uputa za otključavanje PBZ PKI USB uređaja

Uputa za otključavanje PBZ PKI pametne kartice

Ukoliko nemate kod otključavanja molimo javite se direktno FINA-i za pomoć ili svom menadžeru za odnose s klijentima ili na najbliži Sinergo Desk radi pomoći s otključavanjem uređaja.

Napomena: Ukoliko se uređaj zaključa nakon unosa više puta koda otključavanja tada otključavanje uređaja više neće biti moguće. U tom slučaju molimo javite se svom menadžeru za odnose s klijentima ili na najbliži Sinergo Desk radi izdavanja novih FINA poslovnih certifikata na novi uređaj.


> Certifikati su slučajno pogreškom obrisani s uređaja.

Molimo Vas da se obratite svom menadžeru za odnose s klijentima ili na najbliži Sinergo Desk radi ponovnog izdavanja FINA poslovnih certifikata.


> Posjedujemo uređaj s certifikatima druge Banke / FINA-e te nas zanima možemo li ga koristiti i za internet bankarstvo PBZ-a?

Ukoliko već posjedujete PKI uređaj s valjanim FINA poslovnim certifikatima tada ga možete koristiti i za internet bankarstvo PBZ-a.


Natrag na vrh stranice