Često postavljana pitanja - Tehnička pitanja

Kartica

1. Pitanje: Pet puta smo ukucali pogrešan PIN i kartica / Aladdin USB PKI uređaj je zaključan.

Odgovor:

Ukoliko posjedujete UNLOCK CODE (niz od 16 brojeva i slova), karticu je moguće otključati na slijedeći način:

  • Pokrenite aplikaciju ActivClient kroz izbornika Start -> Programi (Svi programi) -> ActivIdentity -> ActivClient -> User Console.
  • Iz izbornika Tools birajte opciju Unlock Card.
  • U polje Unlock Code upišite Vaš kod za otključavanje, u polje New PIN upišite novi PIN (može biti isti kao i stari) i u polje Verify još jednom upišite PIN
  • Klikom na OK i poruku "Your smart card PIN has been unlocked successfully" kartica je otključana.

Ukoliko posjedujete UNLOCK CODE (niz od 16 brojeva i slova), Aladdin USB PKI uređaj moguće je otključati prema uputi opisanoj i dostupnoj na linku Uputa za instalaciju Aladdin USB PKI uređaja, stranica 3.

Ako nemate UNLOCK CODE, a kartica ili Aladdin USB PKI uređaj je zaključan, molimo Vas, javite se u Poslovnicu/Podružnicu gdje ste ugovarali uslugu radi ponovnog izdavanja certifikata.

2. Pitanje: Kartica je slučajno pogreškom resetirana.

Odgovor:

Molimo Vas da se obratite našem djelatniku na Vama najbližem PBZ Sinergo desku radi ponovnog izdavanja certifikata.

3. Pitanje: Prilikom prijave pojavljuje mi se poruka "Na kartici nema ključeva".

Odgovor:

Najvjerojatnije ste resetirali karticu. Molimo Vas da se obratite našem djelatniku na Vama najbližem PBZ Sinergo desku radi ponovnog izdavanja certifikata.

4. Pitanje: Kako mogu promijeniti PIN?

Odgovor:

Postupak promjene PINa ovisno o uređaju (kartica/Aladdin USB PKI) je slijedeći:

Reizdavanje certifikata

5. Pitanje: Prilikom ulaska u aplikaciju dobijem poruku: "Vaš certifikat je istekao. Za obnovu certifikata, s početne stranice usluge com.pbz.hr odaberite Reizdavanje certifikata."

Odgovor:

Certifikat za korištenje usluge PBZCOM@NET Internet bankarstva koji je pohranjen na pametnoj (smart) kartici ima rok valjanosti od godine dana. Nakon navedenog razdoblja, certifikatu ističe rok valjanosti, te da biste mogli nastaviti s korištenjem usluge potrebno ga je obnoviti (reizdati). Postupak reizdavanja certifikata moguće je provesti s istog računala na kojem se koristi i usluga PBZCOM@NET.

Postupak reizdavanja certifikata:

  1. Umetnite Vašu pametnu (smart) karticu u čitač kartica i zatvorite sve prozore Internet preglednika (Internet Explorer, Mozilla, Firefox, Opera)
  2. Otvorite jedan prozor preglednika i upišite adresu reizdavanje.html/ ili kliknite na navedenu poveznicu (link), nakon čega se pojavljuje upit. Aktivirajte opciju Yes.
  3. Nakon toga pojavljuje se novi upit da li želimo pokrenuti aplikaciju, na koji je potrebno odgovoriti s opcijom Run.
  4. Potvrdom ulaska u aplikaciju pojavljuje se ulazni ekran u aplikaciju za obnavljanje (reizdavanje) certifikata. Aktivirajte opciju Ulaz u aplikaciju.
  5. Nakon ulaska u aplikaciju dohvaćaju se podaci o korisniku, ime i prezime korisnika certifikata, matični broj granana i serijski broj PBZCOM@NET kartice. Ukoliko su podaci odgovorajući, kliknite na akciju Nastavi.
  6. Za dohvat novog certifikata aktivirajte akciju Nastavi.
  7. Za pohranu novog certifikata ponovite akciju Nastavi.
  8. Nakon pohrane certifikata na karticu postupak je završen. Aktivacijom opcije Izlaz izanite iz aplikacije i ugasite prozor Vašeg preglednika. Otvorite novi prozor Internet preglednika i prijavite se u uslugu PBZCOM@NET Internet bankarstva (http://com.pbz.hr/).

Potpuna uputa dostupna je na početnoj stranici "Reizdavanja certifikata", odnosno na linku http://com.pbz.hr/download/Vodic_za_reizdavanje_certifikata.pdf

Ukoliko postupak reizdavanja certifikata se ne izvrši prema navedenim uputama ili se nakon postupka nećete moći pristupiti PBZCOM@NET Internet bankarstvu, molimo Vas da kontaktirate naš Customer Call Centar na 0800 PBZ COM (0800 729 266) odnosno na e-mail com@pbz.hr ili se obratite na Vama najbliži PBZSinergo desk.

6. Pitanje: Prilikom ulaska u aplikaciju za reizdavanje certifikata pojavila mi se poruka "Greška u WebSecTechDll.dll"

Odgovor:

Na upit s ekrana Security Warning potrebno je odgovoriti s YES, odnosno RUN, ovisno o poruci koju dobijete.

Provjeriti da li je na računalu instalirana aplikacije SmartCard Management, uključujući PBZ eUred aplikacija – da li na računalu u izborniku Start -> Programi postoji opcija PBZ COM@NET koja sadrži PBZ eUred. Ukoliko ne postoji, molimo Vas da sa linka http://com.pbz.hr/download/SCM.exe instalirate podršku, te ponovite pristup do usluge.

Provjerite sljedeće postavke Internet preglednika:

  • U izborniku Tools (Alati) - Internet Options (Internet opcije) - Security (Sigurnost), odaberite zonu Internet uz opciju Custom Level (Posebna razina).
  • Molimo Vas da provjerite da li je na računalu instalirana podrška za Java Oracle (preporučamo verziju 1.6.0). U izborniku Internet Explorera birajte opcije Alati (Tools) - Internet opcije (Internet Options) - Dodatno (Advanced) provjerite da li postoji opcija Java (Oracle). Ukoliko postoji, istu je potrebno podesiti prema slici u nastavku. Nakon podešavanja potrebno je ponovo pokrenuti preglednik.

PBZCOM@NET

Ukoliko nemate opciju Use Java Oracle, potrebno je učitati i instalirati podršku za Javu sa stranice proizvođača podrška (Oracle) - www.java.com.

Klikom na link ponuditi će Vam se mogućnost učitavanja (Download) odnosno pokretanja (Run). Po završetku instalacije predlažemo ponovno pokretanje računala (restart).

7. Pitanje: Prilikom prijave neposredno nakon reizdavanja certifikata dobijem poruku 'GREŠKA pri provjeri potpisa: Certifikat nije publiciran na LDAP poslužitelju'

Odgovor:

Navedena poruka se dobije kada se pokuša pristupiti usluzi PBZCOM@NET certifikatom koji nije izdala Privredna banka Zagreb d.d., a može se javiti i neposredno nakon reizdavanja certifikata (5 do 10 minuta nakon reizdavanja). Naš sustav u tom trenutku još ne prepoznaje certifikat te je potrebno pričekati 5 do 10 minuta i probati ponovno pristupiti usluzi.

Internet preglednik

8. Pitanje: Prilikom prijave dobivam grešku "NEUSPJEŠNA INSTALACIJA".

Odgovor:

Molimo Vas da napravite slijedeće:

  • zatvorite sve preglednike (Internet Explorer, Mozilla Firefox,...)
  • klikom na ovaj link http://com.pbz.hr/ otvoriti će se početna stranica usluge, gdje kliknite na link [kliknite za ulaz]
  • pričekajte nekoliko trenutaka. U donjem desnom kutu ekrana pojavit će se ikona Jave i ekran s upozorenjem na kojem označite opciju "Allways trust content from this publisher", te kliknite na tipku "Yes" odnosno "Run".

Ukoliko navedeni postupak ne uspije, potrebno je obrisati privremene internet datoteke u pregledniku (browseru) i Java Oracle aplikaciji po slijedećoj uputi:

  1. Internet Explorer
    • zatvorite sve ekrane preglednika, te otvorite samo jedan
    • iz izbornika pri vrhu ekrana birajte opciju Alati (Tools) – Internet opcije (Internet Options), na kartici Općenito (General) kliknite na tipku Delete (Izbriši)
    • u ponuđenom izborniku odaberite opciju Privremene internetske datoteke (Temporary Internet Files) te kliknite na Izbriši (Delete)
    • nakon postupka, zatvorite preglednik, te pristupite usluzi prema uputi na početku emaila
  2. Mozilla Firefox
    • iz izbornika pri vrhu ekrana birajte opciju Tools – Clear Recent History (Ctrl + Shift + Delete)
    • u polju "Time range to clear" birajte opciju Everything, u polju Details označite opciju Browsing and Download history, Cookies, Cache i Active Logins te kliknite na "Clear Now"
    • nakon postupka, zatvorite preglednik, te pristupite usluzi prema uputi na početku emaila.

9. Pitanje: Prilikom prijave dobivam poruku 'Applet nije učitan'.

Odgovor:

Na upit s ekrana Security Warning potrebno je odgovoriti s YES, odnosno RUN, ovisno o poruci koju dobijete.

Učitavanje appleta ovisi o postavkama internet preglednika (je li dopušteno učitavanje). PBZ applet podržava najmanje Java Oracle verzije 1.6. Instalaciju podrške moguće je učitati sa stranice proizvođača podrška (Oracle) - www.java.com.

Klikom na link ponuditi će Vam se mogućnost učitavanja (Download) odnosno pokretanja (Run). Predlažemo učitavanje, pohranu lokalno na računalo te nakon toga pokretanje. Po završetku instalacije predlažemo ponovo pokretanje računala.

Provjerite sljedeće postavke Internet preglednika:

  1. Postavke Internet preglednika:
    • U izborniku Tools (Alati) - Internet Options (Internet opcije) - Security (Sigurnost), odaberite zonu Internet uz opciju Custom Level (Posebna razina).
    • U izborniku Tools (Alati) - Internet Options (Internet opcije) - Content (Sadržaj), odaberite Certificates (Potvrde) i provjerite nalazi li se PBZ Applet u Untrusted Publishers (nalaze se sasvim desno, na kraju kolone). Ako se nalazi ondje, uklonite ga (označite ga, pa odaberite Remove).
  2. Ako se i dalje applet ne učitava, provjerite da li instalirana i aktivirana podrška za Java Oracle. Ista treba biti podešana kao na slici

    PBZCOM@NET

    • Ukoliko nemate opciju Use Java Oracle, potrebno je učitati i instalirati podršku za Javu sa stranice proizvođača podrške (Oracle) - www.java.com
    • Klikom na link ponuditi će Vam se mogućnost učitavanja (Download) odnosno pokretanja (Run). Po završetku instalacije predlažemo ponovo pokretanje računala (restart).
    • Ako se i nakon instalacije podrške za Oracle Javu javlja isti problem, molimo Vas da učitate i instalirate Internet preglednik Opera. Opera je besplatan Internet preglednik koji je kompatibilan usluzi Internet bankarstva PBZCOM@NET. Operu možete učitati s Internet stranice proizvođača - www.opera.com.

10. Pitanje: Prilikom pokušaja pristupanja usluzi PBZCOM@NET nakon pritiska na "Kliknite ovdje" pojavljuje se poruka "Greška: Nedostaju elementi potpisa".

Odgovor:

Provjerite je li vrijeme na računalu s kojega koristite uslugu ispravno podešeno.

Na upit s ekrana Security Warning potrebno je odgovoriti s YES, odnosno RUN, ovisno o poruci koju dobijete.

Provjerite sljedeće postavke Internet preglednika:

  1. Postavke Internet preglednika:
    • U izborniku Tools (Alati) - Internet Options (Internet opcije) - Security (Sigurnost), odaberite zonu Internet uz opciju Custom Level (Posebna razina).
    • U izborniku Tools (Alati) - Internet Options (Internet opcije) - Content (Sadržaj), odaberite Certificates (Potvrde) i provjerite nalazi li se PBZ Applet u Untrusted Publishers (nalaze se sasvim desno, na kraju kolone). Ako se nalazi ondje, uklonite ga (označite ga, pa odaberite Remove).
  2. Ako se i dalje applet ne učitava, provjerite da li instalirana i aktivirana podrška za Java Oracle. Ista treba biti podešana kao na slici

    PBZCOM@NET

    • Ukoliko nemate opciju Use Java Oracle, potrebno je učitati i instalirati podršku za Javu sa stranice proizvođača podrške (Oracle) - www.java.com
    • Klikom na link ponuditi će Vam se mogućnost učitavanja (Download) odnosno pokretanja (Run). Po završetku instalacije predlažemo ponovo pokretanje računala (restart).

Instalacija

11. Pitanje: Kod ulaza u aplikaciju javlja mi da stavim karticu te pokušam ponovno. Kartica je cijelo vrijeme u čitaču.

Odgovor:

Molimo Vas da provjerite da li je u čitač umetnuta kartica PBZ COM@NET usluge sa certifikatom Privredne banke te da li je čitač priključen na računalo (svijetli lampica).

12. Pitanje: Prilikom pokušaja pristupa usluzi dobijemo poruku "Applet nije inicijaliziran".

Odgovor:

Provjerite jeste li instalaciju proveli prema Uputa za instalaciju koja se nalazi na Internet stranici Privredne banke Zagreb - PBZCOM@NET - Podrška (http://com.pbz.hr/podrska.html) te na računalu nakon instalacije podrške za korištenje usluge s instalacijskog medija (Start – Programs - PBZCOM@NET – Upute - Uputa za instalaciju.pdf). Molimo Vas, pokrenite aplikaciju ActivCard Utilities ili SmartCard Administracija. Ako i dalje budete imali poteškoća, molimo Vas da pošaljete mail s opisom problema na mail adresu com@pbz.hr. Nakon što uspješno pristupite navedenim aplikacijama, provjerite mogućnost pristupa usluzi.

Ukoliko se prilikom pristupa stranici Internet bankarstva PBZCOM@NET javlja prozor: Greška! Pogreška za SmartCard nije instalirana "acpkcs.dll" (kao na slici) te se pokraj sistemskog sata ne nalazi ikona ActivCard Gold-a, to upućuje na nepotpunu instalaciju. Molimo Vas da instalirate podršku za ActivCard Gold s instalacijskog medija (Glavni izbornik – Instalacija – Aplikacije – ActivCardGold).

PBZCOM@NET

Ostalo

13. Pitanje: Trenutačno kao tvrtka koristimo internet bankarstvo druge Banke i želimo koristiti i usluge internet bankarstva PBZ-a. Budući da već imamo instalirane SmartCard readere, zanima me možemo li koristiti postojeći reader uz SmartCard kartice PBZ-a?

Odgovor:

Većinu postojećih SmartCard readera možete koristiti uz kartice PBZ-a. Svejedno je koristite li naš čitač ili čitač koji ste dobili od druge Banke. Najjednostavnije je da našu karticu ubacite u čitač koji već imate instaliran i pokrenete našu uslugu.

Postoji mogućnost da kartice koje koristite za pristup internet bankarstvu druge Banke imaju različite tehničke specifikacije od kartica koje koristi PBZ te biste u tom slučaju mogli imati problema s njihovim driverima. U tom slučaju ne biste mogli koristiti obje usluge s istoga računala.

Često postavljana pitanja - Poslovna pitanja

Pitanja uz ZAKON O PROVEDBI OVRHE NA NOVČANIM SREDSTVIMA

1. Pitanje: Do kada će Banka zaprimati Rješenja o ovrsi koja dolaze poštom?

Odgovor:

Banka će zaprimati rješenja do 31.12.2010. do 09:00h s tim datumom, sve što dođe nakon tog vremena, urudžbirat će se sa 03.01.2011. i odmah proslijediti u FINA-u.

2. Pitanje: Kakav je postupak s Rješenjima i zadužnicama koje pristignu u Banku na dan 31.12.2010. godine, odnosno nakon 01.01.2011. godine?

Odgovor:

Sve što stigne s datumom 31.12.2010. obradit će se u Banci kao i do sada, sve što stigne nakon toga datuma prosljeđuje se u FINA-u.

3. Pitanje: Prema popisu poslovnica FINA-e u regionalnim centrima (Zagreb, Osijek, Split, Rijeka) zadužnice se mogu dostavljati poštom i neposrednom dostavom. Kakav je postupak vezano uz dostavu istih van navedenih mjesta?

Odgovor:

Neposrednom dostavom i poštom instrumenti prisilne naplate dostavljaju se na adrese iz Popisa 1, a samo neposrednom dostavom na adrese iz Popisa 2.

Popis 1 Neposredna dostava i dostava poštom
Regionalni centar Zagreb, 10000 Zagreb, Vrtni put 3
Regionalni centar Osijek, 31000 Osijek, L. Jaegera 1-3
Regionalni centar Rijeka, 51000 Rijeka, F. Kurelca 3
Regionalni centar Split, 21000 Split, Mažuranićevo šetalište 24b

Popis 2 Neposredna dostava
Regionalni centar Zagreb, 10000 Zagreb, Šoštarićeva 2
Podružnica Kutina. 44320 Kutina, Hrvatskih branitelja 4
Podružnica Zabok, 49210 Zabok, M. Gupca 46
Podružnica Bjelovar, 43000 Bjelovar, F. Supila 4
Podružnica Koprivnica, 48000 Koprivnica, Opatička 1
Podružnica Čakovec, 40000 Čakovec, O. Kešovanija 7
Podružnica Varaždin, 42000 Varaždin, A. Cesarca 2
Podružnica Karlovac, 47000 Karlovac, Ul. Pavla Vitezovića 1
Podružnica Sisak, 44000 Sisak, I. Kukuljevića Sakcinskog 1
Regionalni centar Osijek, 31000 Osijek, L. Jaegera 1-2
Podružnica Požega, 34000 Požega, Trg Svetog Trojstva 19
Podružnica Slavonski Brod, 35000 Slavonski Brod, Ul. Petra Krešimira IV. 20
Podružnica Vinkovci, 32100 Vinkovci, Dr. Franje Tuđmana 2
Podružnica Našice, 31500 Našice, J. J. Štrosmajera 3
Podružnica Vukovar, 32000 Vukovar, Olajnica 19
Regionalni centar Rijeka, 51000 Rijeka, F. Kurelca 3
Podružnica Pula, 52100 Pula, Giardini 5
Podružnica Gospić, 53000 Gospić, Kaniška 4
Regionalni centar Split, 21000 Split, Mažuranićevo šetalište 24b
Podružnica Zadar, 23000 Zadar, I. Danila 3
Podružnica Šibenik, 22000 Šibenik, Perivoj L. Marune 1
Podružnica Dubrovnik, 20000 Dubrovnik, Vukovarska 2

4. Pitanje: Postoji li procedura vezano uz buduće dobivanje informacija o stanju blokade klijenta, odnosno ovlaštenja u komunikaciji s nadležnom FINA-inom poslovnicom?

Odgovor:

Proceduru za dobivanje informacija definira FINA, osnovne informacije nalaze se u čl. 14 Pravilnika o načinu i postupku provedbe ovrhe na novčanim sredstvima. Procedura za izdavanje BON-2 za neblokirane račune je ista kao i do sada.

5. Pitanje: Kakav je, ubuduće, postupak s mjenicama?

Odgovor:

Isti kao i do sada, i dalje se obavlja u Banci.

6. Pitanje: Odnosi li se ovaj Zakon i na račune fizičkih osoba?

Odgovor:

Da.

7. Pitanje: Koji je glavni identifikator vlasnika računa?

Odgovor:

Glavni identifikator vlasnika računa je OIB.

8. Pitanje: Hoće li vjerovnik ubuduće moći predati zadužnicu u bilo koju FINA-inu poslovnicu ili samo u svoju, odnosnu onu od zadužnika?

Odgovor:

U bilo koju poslovnicu, prema popisu iz pitanja broj 3.

9. Pitanje: Odnosi li se ovaj zakon i na escrow račune?

Odgovor:

Da.

10. Pitanje: Ulaze li u ovrhu i računi stambene štednje i oročenja?

Odgovor:

Da.

1. Pitanje: S obzirom da FINA preuzima blokade, koji je postupak traženja deblokade računa u slučaju zatvaranja sekundarnog blokiranog računa ili odjavljenog obrta i tvrtke?

Odgovor:

Blokirani računi se mogu deblokirati samo prema nalogu FINA-a ili u slučaju zatvaranja/stečaja/odjave obrta ali i o tome treba obavijestiti FINA-u.